Da har vi vært å besøkt Finland også 🙂 Det var en laaaaang kjøretur for kun noen timers opphold sammen med Hanna og gjengen – neste gang blir det ferje begge veier, koste hva det koster vil!! Vi kjørte først herfra til Sundsvall og overnattet på en hytte på Fläsians Camping. Så gikk turen derfra til Riihimäki dagen etter. Der overnattet vi i en hytte på Lempivaara Camping. Planen var å kjøre hjem igjen også, men så fikk vi låne penger til å ta ferja til Stockholm – gjett om jeg var glad for det!! Der ble det en god middag og en god natt søvn! 😀 Og så deilig det var å ha med hund på ferja! Hun kunne sove i lugaren, bli med overalt unntatt i butikkene og restaurantene og de hadde til og med laget en kasse med kunstgress som toalett til hunder – ikke at Haizee skjønte noe av det 😛

Vi møtte opp på treningsbanen i nærheten av der Hanna bor og der hadde de en liten IPO konkurranse. Vi fikk en kjempe varm velkomst av mange koselige belgerfolk 😀 Folk skulle vært like imøtekomne rundt på klubbene her også – der har vi litt og lære!

Det duskregnet og var litt kaldt, så når konkurransen var ferdig dro vi hjem til Hanna for å skrive papirer og for selve parringen. Hele treningsgjengen ble med bort og vi hadde det kjempe koselig rundt kjøkkenbordet 🙂 Der ble det servert kaffe, te og kaker – nam nam!

Når vi hadde fått litt varme igjen i kroppen gikk vi ut så Haizee og Riku fikk møte hverandre. Riku var mer enn klar før han hadde kommet helt bort til Haizee! Haizee var litt små sur til og begynne med, men så lot hun seg sjarmere av den høye og mørk fyren 🙂 Hun har fortsatt ikke skjønt helt dette med parring.. hun legger seg på rygg og tar halen til siden 😛 men det ble til slutt en meget vellyket parring og vi håper det blir mange søte små nøster etter disse to 🙂

Så dro vi alle mann tilbake til treningsplassen hvor vi fikk være med å se på IPO trening 🙂 Vi fikk se High-Spirited Ancara, High-Spirited Cataja og Eloisa Reinar. Alle var flotte hunder og alle viste stor arbeidsvilje og glede over det de gjorde 🙂
Mannen til Hanna (husker ikke navnet i farta) ville gjerne prøve å leke litt med Haizee. Han er utdannet figurant/hjelper. Siden jeg kommuniserte dårlig med han (jeg kan ikke finsk og virket ikke som han ville snakke noe særlig engelsk) så spurte jeg Hanna om ikke hun kunne holde Haizee. Til å begynne med så syntes Haizee dette var litt rart og hver gang hun bjeffet så kikket hun på meg «får jeg lov til dette?» 😛 men hun kom seg fort over det og han greide å få giret henne opp på både sug og jakt på leken 🙂 Alle ble imponert over frøkna og likte det de så 😀 Videoen er i litt dårlig kvalitet og en person står å knipser bilder rett ved siden av, men her er hele videoen ihvertfall 😉

Vi har blitt invitert på treningscamp sammen med Kennel High-Spirited til Juni og vi takket selvsagt ja! Gleder meg masse!! Hanna og Maria ville ha en valp som betaling for parringen, så da får jeg jo møte den igjen også 😀 😀

Her er litt bilder fra turen, igjen dårlig kvalitet pga regn 😦

Haizee i Sverige:

Haizee i Finland:
SONY DSC

Uten navn-1

Riku (valpenes far):

High-Spirited Cataja:
SONY DSC

Jeg ble litt giret igjen på IPO trening og vi har nå meldt oss på IPO seminar 🙂 Blir spennende å se hva jeg tenker etterpå og om vi da melder oss på et RIK grunnkurs 🙂

Heli har forresten fått seg en fòrvert 😀 Vi er så glade på hennes vegne og vi vet hun har fått et kjempe flott hjem! 🙂 Fòrvert har god kjennskap til belgere, hun har hatt et par Terver, et par Maller og et par Gronniser – blandt annet broren til Chac Mool 😀 Vi ønsker dem masse lykke til med videre trening! 🙂